FAQ

Algemene informatie over de producten
Zijn de producten veganistisch?

Al onze producten zijn 100% veganistisch - met uitzondering van de Rescue Cream, die bijenwas bevat.

Bevatten de producten parabenen?

Al onze producten zijn 100% vrij van parabenen en andere hormoon verstorende stoffen.

Bevatten de producten parfum?

Wij voegen geen parfum toe aan onze producten, maar Tea Tree Olie bevat van nature een kleine hoeveelheid van de parfumstoffen Limonene en Linalool.

Zijn de producten dermatologisch getest?

Ja, al onze producten zijn dermatologisch getest, en we kunnen daarom garanderen dat de producten huidvriendelijk zijn. De producten zijn geschikt voor de overgrote meerderheid van de huidtypes - ook voor de gevoelige huid. Lees hier meer over de dermatologische test

Welke ingrediënten bevatten de producten?

We selecteren en stellen de ingrediënten in onze producten zorgvuldig samen, zodat ze effectief werken op het individuele huidprobleem. Vind de ingrediëntenlijst op het individuele product op onze website, door te lezen onder het menu-item ‘Info’ op de specifieke productpagina.

Wat is het gehalte aan Tea Tree Olie in de producten?

De hoeveelheid Tea Tree Olie varieert enigszins van product tot product. Wij werken al sinds 1992 met probleemoplossende huidverzorging en hebben daarom jarenlange ervaring met het toevoegen van de juiste hoeveelheid Tea Tree Olie aan de producten, om de huidvriendelijke en antibacteriële werking te waarborgen.

Mag ik de producten gebruiken als ik zwanger ben of borstvoeding geef?

Vrijwel al onze producten zijn op veiligheid goedgekeurd voor zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven. De enige uitzondering is de Corn Stick, die salicylzuurbevat, wat niet wordt aanbevolen voor zwangere vrouwen.

Zijn de producten geschikt voor kinderen?

Al onze producten zijn goedgekeurd voor gebruik bij kinderen vanaf 3 jaar.

Kun je de producten voor dieren gebruiken?

Wij hebben geen ervaring met het toepassen van onze producten op dieren, en kunnen dan daar ook niet in adviseren of begeleiden.

Zijn de producten op dieren getest?

Nee - geen van onze producten is op dieren getest. Het is in de EU niet toegestaan, om cosmetische producten op dieren te testen, en dat doen we natuurlijk bij Australian Bodycare ook niet.

Waar kan ik de producten kopen?

Je kunt de producten hier in de webshop bestellen. Als je hier op de site producten koopt, bieden wij een 100% tevredenheidsgarantie.

In Nederland worden onze producten ook verkocht bij Kruidvat, Trekpleister, Etos, Nice Beauty en bol.com. Als je op het product klikt, dat je wilt kopen, kun je zien welke Nederlandse winkelier het product verkoopt.

Je kunt onze producten ook vinden op Amazon.

Bestellen, betalen en retourneren
Bezorgen jullie in België?

Ja, vanuit onze webshop bezorgen wij op alle adressen in Nederland en België.

Hoe bestel ik in jullie webshop?

Bestellen is gemakkelijk in onze webshop. Voeg de gewenste producten toe aan het winkelmandje en klik op het icoontje van het winkelmandje in de rechterbovenhoek van de website. In het winkelmandje kun je het aantal wijzigen, artikelen toevoegen of eventueel verwijderen, die je toch niet wilt bestellen. Ga vervolgens verder door te klikken op afrekenen, voer je gegevens in, selecteer de verzendwijze en voltooi je bestelling met betalen.

Als de bestelling is afgerond, ontvang je van ons een bevestigingsmail.

Welke betalingsmogelijkheden bieden jullie aan?

Je kunt betalen met Visa, MasterCard, PayPal, Klarna, iDEAL en Trustly in de webshop.

Hoe lang is de levertijd van mijn bestelling?

Standaard levering duurt 3-5 werkdagen, terwijl een expreslevering 1-2 werkdagen kan duren. Zodra je de verzendwijze kunt kiezen bij het bestellen, kun je zien hoe snel wij kunnen leveren naar jouw adres.

Houd er rekening mee, dat de levertijd tijdens vakantieperiodes en in verband met feestdagen langer kunnen zijn.

Wat zijn de verzendkosten?

Standaard levering is GRATIS voor bestellingen van meer dan 35 EUR - voor bestellingen onder dit bedrag, zijn de verzendkosten 3,99 EUR.

Expres levering is GRATIS voor bestellingen van meer dan 50 EUR - voor bestellingen onder dit bedrag, zijn de verzendkosten 6,99 EUR.

Hoe ver is mijn bestelling gekomen?

Wanneer je bestelling is voltooid en wordt verzonden, word je per e-mail op de hoogte gesteld. Hier vind je ook een link, om je pakket te volgen, en hier kun je ook zien of je bestelling eventueel in meerdere pakketjes geleverd zal worden.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Wij onderzoeken graag, of het mogelijk is, om de order te annuleren. Kom snel met ons in contact, door het contactformulier hier in te vullen of te bellen op +45 64 47 17 96 binnen onze openingstijden (ma-do 8 tot 15 en vrij 8 tot 14). Vergeet niet het bestelnummer op te geven, zodat we je kunnen helpen met je vraag. Het bestelnummer begint met “ABC-NL”.

Als de bestelling al is verwerkt of verzonden, is het helaas niet meer mogelijk, om deze te annuleren.

Kan ik de producten retourneren, als ik spijt heb van mijn bestelling?

Ja, we hebben een onbeperkt retourbeleid voor ongeopende artikelen en het is gratis, om naar ons terug te sturen. Het is wel belangrijk, dat je contact met ons opneemt, voordat je de producten terugstuurt.

Als je spijt hebt van je bestelling, neem dan contact met ons op, zodat we de retourzending kunnen regelen.

Als je gebruik wilt maken van onze tevredenheidsgarantie en een klacht wilt indienen, moet je het klachtenformulier op deze pagina in te vullen.

Het product / pakket is bij ontvangst beschadigd - wat moet ik doen?

Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, zodat we een oplossing kunnen vinden.

Vul het contactformulier op deze pagina in en je hoort zo snel mogelijk van ons. Vergeet niet het bestelnummer op te geven, zodat we je kunnen helpen met je vraag. Het bestelnummer begint met “ABC-NL”.

Wij beantwoorden alle werkdagen vragen van onze klanten, dus je krijgt snel antwoord van ons.

Ik heb het verkeerde product ontvangen in mijn bestelling - wat moet ik doen?

Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, zodat we het juiste product naar je kunnen sturen.

Vul het contactformulier op deze pagina in en je hoort zo snel mogelijk van ons. Vergeet niet het bestelnummer op te geven, zodat we je kunnen helpen met je vraag. Het bestelnummer begint met “ABC-NL”.

Wij beantwoorden alle werkdagen vragen van onze klanten, dus je krijgt snel antwoord van ons.

Ik heb mijn bestelling / pakket niet ontvangen – wat nu?

Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, zodat we het juiste product naar je kunnen sturen.

Vul het contactformulier op deze pagina in en je hoort zo snel mogelijk van ons. Vergeet niet het bestelnummer op te geven, zodat we je kunnen helpen met je vraag. Het bestelnummer begint met “ABC-NL”.

Wij beantwoorden alle werkdagen vragen van onze klanten, dus je krijgt snel antwoord van ons.

Ik heb mijn bestelling / pakket ontvangen, maar er missen één of meerdere producten - wat nu?

Soms zijn de bestellingen opgedeeld in meerdere pakketten.

Als je de Track & Trace-link opent, die je in de mail ontving, toen je bestelling werd verzonden, zul je kunnen zien als je bestelling is opgesplitst in meerdere pakketten. Hier kun je ook zien wanneer je pakket (en) naar verwachting wordt bezorgd.

Als je geen toegang hebt tot de Track & Trace-link van je bestelling, of als je nog vragen hebt, neem dan contact met ons op door het contactformulier op deze pagina in te vullen en je hoort zo snel mogelijk van ons. Vergeet niet het bestelnummer op te geven, zodat we je kunnen helpen met je vraag. Het bestelnummer begint met “ABC-NL”.

Als je bestelling niet is opgesplitst in meerdere pakketten en je mist nog steeds één of meerdere producten, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op door het contactformulier op deze pagina inte vullen en je hoort zo snel mogelijk van ons. Vergeet niet het bestelnummer op te geven, zodat we je kunnen helpen met je vraag. Het bestelnummer begint met “ABC-NL”.

Wij beantwoorden alle werkdagen vragen van onze klanten, dus je krijgt snel antwoord van ons.

Kortingscode
Wat zijn de voorwaarden voor het gebruik van een kortingscode?

Per bestelling kun je gebruik maken van maximaal één kortingscode. Het is niet mogelijk, om verschillende kortingscodes te combineren. De volledige waarde van de kortingscode moet in één keer worden gebruikt en we betalen niet een eventueel restsaldo uit in contanten of cadeaubon o.i.d.

Ik heb een kortingscode - hoe kan ik die gebruiken?

Je vult je kortingscode in bij het afronden van je bestelling. Klik op afrekenen vanuit je winkelmandje en voer je kortingscode in het veld aan de rechterkant van het scherm in.

Mocht je problemen hebben bij het gebruik van je kortingscode, neem hier dan snel contact met ons op. Wij beantwoorden alle werkdagen vragen van onze klanten, dus je krijgt snel antwoord van ons.

Kan een kortingscode meerdere keren worden gebruikt?

Een kortingscode kan en mag maar één keer gebruikt worden per klant.

In sommige gevallen kunnen er andere voorwaarden of beperkingen gelden, voor het gebruik van kortingscodes. Als dit het geval is, wordt dit duidelijk vermeld in de voorwaarden wanneer de kortingscode wordt uitgegeven.

Sommige kortingscodes kunnen alleen worden gebruikt voor een bestelling van een minimale bestelwaarde. Dit wordt duidelijk vermeld, wanneer de kortingscode wordt uitgegeven.

De kortingscode kan gebruikt worden voor het gehele assortiment in de webshop, maar het is niet geldig voor de aanschaf van cadeaubonnen.

Kortingscodes zijn niet inwisselbaar voor contant geld. Uiteraard kun je gebruik maken van de tevredenheidsgarantie op bestellingen, die betaald zijn met een kortingscode. In die gevallen wordt er een nieuwe kortingscode uitgegeven, die kan worden gebruikt als betaling bij een nieuwe bestelling.

Kortingscodes zijn persoonlijk en mogen niet worden doorverkocht of gedeeld met anderen. Het overdragen of doorverkopen van kortingscodes is ten strengste verboden.

Mijn Account
Wat is Mijn Account?

Je hebt de mogelijkheid, om een klantenaccount aan te maken op onze webshop. Bij Mijn Account kun je je bestelgeschiedenis zien en je kunt de status van je bestelling volgen.

Wij gebruiken jouw gegevens niet, om je marketingmateriaal, nieuwsbrieven en dergelijke toe te sturen (tenzij je je hier zelf actief voor hebt aanmeldt).

Je kunt hier lezen over hoe wij jouw informatie beschermen, volgens ons beleid inzake persoonlijke gegevens.

Hoe ver is mijn bestelling gekomen?

Je kunt jouw bestelling volgen en de status ervan bekijken, door in te loggen op Mijn Account.

Wanneer je bestelling is voltooid en verzonden, word je ook per e-mail op de hoogte gesteld. In deze e-mail vind je een link, om je pakket te volgen, en je kunt hier ook zien of je bestelling mogelijk in meerdere pakketten wordt geleverd.

Hoe verwijder ik Mijn Account?

Als je niet langer een klantenaccount bij ons wilt hebben, kun je dit laten verwijderen, door hier contact met ons op te nemen.

Tevredenheidsgarantie
Ik heb producten gekocht in jullie webshop - kan ik gebruik maken van de tevredenheidsgarantie?

Ja, dat kan. Wanneer je in onze webshop winkelt, bieden wij 100% tevredenheidsgarantie op alle producten. Als je na 45 dagen gebruik van het product (of de producten) niet tevreden bent met het effect en het resultaat, kun je contact met ons opnemen en het aankoopbedrag van je bestelling terug krijgen.

Schrijf naar ons via het contactformulier. Leg ons uit, waarom je niet tevreden bent met het product of de producten en vergeet niet je bestelnummer door te geven, wanneer je contact met ons opneemt. Het bestelnummer begint met “ABC-NL”.

Wij beantwoorden alle werkdagen vragen van onze klanten, dus je krijgt snel antwoord van ons.

Hoe maak ik gebruik van de tevredenheidsgarantie?

Als je de producten in onze webshop hebt gekocht, kun je profiteren van onze tevredenheidsgarantie, als je niet tevreden bent over de producten en hun werking.

Lees hier meer over de tevredenheidsgarantie.

Als je gebruik wilt maken van onze tevredenheidsgarantie, moet je het klachtenformulier op deze pagina in te vullen. Zodra we je aanvraag hebben verwerkt, nemen wij contact met je op, en zullen we je in het verdere proces begeleiden.

Wij beantwoorden alle werkdagen vragen van onze klanten, dus je krijgt snel antwoord van ons.

Ik heb producten gekocht bij bol.com - kan ik ook gebruik maken van de tevredenheidsgarantie?

Bij bol.com heb je ook de mogelijkheid, om gebruik te maken van onze tevredenheidsgarantie. Als je niet tevreden bent met je Australian Bodycare product gekocht bij bol.com, neem dan direct contact op met de bol.com klantenservice, om gebruik te maken van de tevredenheidsgarantie.

De makkelijkste manier om contact op te nemen met de klantenservice van bol.com is, door in te loggen op je account bij bol.com en via deze met je contactpersoon in contact te komen.

Helaas kunnen wij het bedrag van je bestelling bij bol.com niet terugbetalen - het is dus belangrijk dat je rechtstreeks contact met hen opneemt, om gebruik te maken van de garantie.

Ik heb producten gekocht bij een van de andere winkeliers, die jullie producten verkopen - kan ik gebruik maken van de tevredenheidsgarantie?

Onze tevredenheidsgarantie geldt alleen voor aankopen gedaan in onze eigen webshop.

Wij ontvangen wel graag jouw feedback over de producten. Maak hier een klacht aan, als je niet tevreden bent met het product, dat je hebt gekocht.

Vergeet niet te vermelden waar en wanneer je het product hebt gekocht en waarom je niet tevreden bent.